Je kunt in Gennep na het tweede leerjaar kiezen uit drie profielen. Naast de praktische vakken krijg je ook algemene vakken. Je kunt naast de keuzemogelijkheden die tot verbreding leiden (D&P), ook voor verdieping kiezen (PIE en Z&W). Na het behalen van het diploma kun je ook een vervolgopleiding kiezen anders dan in lijn met het gekozen profiel, alle mogelijkheden zijn nog open.
PIE is een brede technische opleiding. Aan de hand van tekeningen leer je hoe installaties en producten in elkaar zitten en ga je deze ook zelf maken en installeren, twee- en driedimensionaal. Je leert ook over duurzame energie en het klimaat. Je gaat op excursie naar Technishow in Utrecht en bezoeken diverse bedrijven in de regio. Je gaat ook op stage. We werken intensief samen met het bedrijfsleven en de technische vervolgopleidingen.
Dit profiel bestaat uit de volgende modules:
- Module 1: Ontwerpen en maken
- Module 2: Bewerken en verbinden van materialen
- Module 3: Besturen en automatiseren
- Module 4: Installeren en monteren
Dit profiel bestaat uit de volgende modules:
- Module 1: Organiseren van een activiteit voor een opdrachtgever
- Module 2: Presenteren, promoten en verkopen
- Module 3: Een product maken en verbeteren
- Module 4: Multimediale producten maken
Z&W bestaat uit de volgende modules:
- Module 1: Mens en activiteit
- Module 2: Mens en gezondheid
- Module 3: Mens en omgeving
- Module 4: Mens en zorg
Elk profiel bestaat uit drie delen, namelijk:
1. Een gemeenschappelijk deel
Nederlands, Engels, maatschappijleer 1, lichamelijke opvoeding, CKV en rekenen
2. Profieldeel
Profiel gebonden vakken zijn vakken die horen bij het gekozen profiel.
- Bij PIE zijn dat wis- en natuurkunde
- Bij D&P zijn dat economie en wiskunde
- Bij Z&W zijn dat biologie, wiskunde of maatschappijleer 2.
3. Vrij deel
Naast de verplichte modules van het profielvak kun je in het vrije deel kiezen voor tenminste vier beroepsgerichte keuzevakken. De school bepaalt het aanbod van de beroepsgerichte keuzevakken. Deze kunnen eventueel ook uit een ander profiel komen. De keuzevakken bieden mogelijkheden voor verbreding en/of verdieping en houden in sterke mate rekening met verschillen tussen leerlingen en met individuele voorkeuren en indien van toepassing, met mogelijkheden in de regio.